Ο Giorgio Armani, o θρυλικός Ιταλός σχεδιαστής που καθιερώθηκε για τα καλοραμμένα κοστούμια του, την αιχμηρή ανδρόγυνη κομψότητα και για την αυστηρή ασπρόμαυρη χρωματική παλέτα που χαρακτήρισε τις δημιουργίες του, πέθανε την Πέμπτη 4/9 σε ηλικία 91 ετών. Την ανακοίνωση έφεραν στη δημοσιότητα οι συνεργάτες τους, οι οποίοι ήθελαν να πουν το τελευταίο αντίο στον δικό τους «Signor Armani», όπως τον αποκαλούσαν.
Η επιρροή του ξεπέρασε τα όρια της ένδυσης. Σχεδίασε την ιδέα της κομψότητας με ιταλικό πνεύμα και ανέδειξε τη μοντέρνα μόδα ως συνώνυμο του κινηματογραφικού glamour, καθιστώντας τα κοστούμια του αναπόσπαστο στοιχείο των κόκκινων χαλιών του Hollywood. Με κοφτερό επιχειρηματικό νου ίδρυσε ένα πολυεθνικό έπος που περιλάμβανε couture δημιουργίες, prêt-à-porter συλλογές, beauty σειρές, ακόμη και μικρότερες θυγατρικές εταιρίες με πιο προσιτά προϊόντα που ανταποκρίνονται σε ευρύτερο κοινό.

Διάβασε επίσης: Giorgio Armani: Ο θρύλος της ιταλικής κομψότητας έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 91 ετών
Από τα έδρανα της ιατρικής στις πασαρέλες
Γεννήθηκε στη μικρή πόλη της Πιατσέντσα, γιος μιας ταπεινής οικογένειας με πολλά παιδιά και καταγωγή από την Αρμενία. Στη μέχρι τότε του ζωή δεν υπήρχε κανένας οιωνός που να πρόδιδε το λαμπρό του μέλλον στον κόσμο της υψηλής ραπτικής. Αντίθετα, όταν όλοι και όλα γύρω του τον ήθελαν να διαπρέψει στην επιστήμη της ιατρικής.

Και πράγματι, σε νεαρή ηλικία πέρασε στην Ιατρική του Πανεπιστημίου του Μιλάνο προκειμένου να ακολουθήσει το μονοπάτι που υποτίθεται του είχε χαράξει η ίδια η ζωή. Παρόλα αυτά το καλλιτεχνικό του πνεύμα δεν τον άφησε να τελειώσει ποτέ τη σχολή και να πάρει το πτυχίο του. Στο τρίτο έτος αποφάσισε να λοξοδρομήσει από τα χειρουργεία για χάρη της πασαρέλας και των κόκκινων χαλιών.

Τα πρώτα βήματα στο πλευρό του Nino Cerruti
Το ταξίδι του στη μόδα ξεκίνησε στο πλευρό του Nino Cerruti, ιδρυτή του οίκου ανδρικών ενδυμάτων Cerruti. O ίδιος φαίνεται να πίστεψε στον Giorgio Armani από το πρώτο δευτερόλεπτο, αφού του εμπιστεύτηκε τον επανασχεδιασμό της ανδρικής γραμμής του οίκου, πράγμα που κατάφερε να φέρει εις πέρας με μεγάλη επιτυχία. Εργάστηκε εκεί από 1961 έως το 1970, μαθαίνοντας τα μυστικά του επαγγέλματος και ανακαλύπτοντας το πάθος που είχε μέσα του για τον σχεδιασμό ρούχων.

Κουρασμένος από το να κοπιάζει για το όνομα κάποιου άλλου, δούλεψε κάμποσα χρόνια ως ελεύθερος σχεδιαστής μέχρι το 1975 όπου και κατάφερε παρέα με τον Sergio Galeotti, τον σύντροφό του στις επιχειρήσεις και στη ζωή, να ανοίξουν το Armani Spa, το παρθενικό του μαγαζί στο Μιλάνο.

Λίγο αργότερα, τον Οκτώβριο του ίδιου έτους παρουσίασε την πρώτη συλλογή έτοιμου ανδρικού ενδύματος υπογεγραμμένη από τον ίδιο. Την επόμενη σεζόν πρόσθεσε στο όνομα του και τη γυναικεία σειρά. Και αυτή ήταν μόνο η αρχή σε μια πορεία που θα γινόταν συνώνυμο με της κομψότητα μέχρι και σήμερα.

Η καλλιτεχνική σφραγίδα του Giorgio Armani ταυτίστηκε με τον ασπρόμαυρο μινιμαλισμό, την αιχμηρή κομψότητα, τα καλοραμμένα κοστούμια, τα μονόχρωμα πουκάμισα, τα μπεζ λινά, καθώς και με το ανδρόγυνο στιλ, το οποίο κατάφερε να βγάλει από πάνω του τους στιλιστικούς κώδικες των hippies και να το ξανά ράψει δίνοντάς του ταυτότητα και αιτία.

Το 1978 ήρθε και η αναγνώριση από το Hollywood, η Diane Keaton εμφανίστηκε για πρώτη φορά με δημιουργία του στο κόκκινο χαλί των Oscars με ένα ανδρόγυνο look, παντελόνι με σακάκι και φούστα.
Όταν ο Armani καθιέρωσε την αυτοκρατορία του
Το 1980 και γενικότερα η δεκαετία του ’80 σηματοδότησαν την αρχή της διεθνούς φήμης του Armani. Γνωστός για την εκπληκτική του ικανότητα να θολώνει τα όρια μεταξύ του corporate dress code και της casual γκαρνταρόμπας, ο Giorgio Armani δεν χρειάζεται πλέον να αποδείξει το στιλιστικό του ταλέντο.

Παρόλα αυτά το ταλέντο και η κοφτερή αντίληψή του δεν περιοριζόταν μόνος στο χώρο της μόδας. Ο σχεδιαστής ήξερε καλά να αφουγκράζεται το κοινωνικοπολιτικό προσκήνιο και να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις του καιρού. Έτσι, το 1981, έχοντας να αντιμετωπίσει τους νέους που είχαν επαναστατήσει μετά τα γεγονότα του Μαΐου του ’68, οι οποίοι απεχθάνονταν τα ρούχα που «μύριζαν» μπουρζουαζία και κόστιζαν όσο τρεις μισθοί, λάνσαρε 3 νέες μάρκες, οι οποίες γνώρισαν μεγάλη επιτυχία τότε και τώρα: Emporio Armani, Armani Jeans και Armani Junior.

Η φήμη του έγινε τόσο μεγάλη που έφτασε μέχρι και στον σχεδιασμό στολών για την Ιταλική Πολεμική Αεροπορία, καθώς και για πολλούς αστέρες του Hollywood. Σχεδίασε αποκλειστικά τα κοστούμια για τον ηθοποιό Richard Gere στην ταινία American Gigolo (1980) και για τον Sean Connery στην ταινία The Untouchables (1987).

Η παγκόσμια άνοδος ενός θρύλου
Μετά τον Christian Dior, ο Giorgio Armani είναι ο δεύτερος σχεδιαστής που εμφανίστηκε στο εξώφυλλο του αμερικανικού περιοδικού Times το 1981, αφού ανέλαβε τον ρόλο του στιλίστα του Gere. Είναι επίσημο: το όνομα του Giorgio Armani είναι πλέον στα χείλη όλου του κόσμου.

Αξιοποίησε την επιτυχία του αυτοκρατορικού του οίκου για να λανσάρει τις πρώτες σειρές αρωμάτων και καλλυντικών, με το L’Eau Armani να κάνει το ντεμπούτο του το 1984. Λίγο αργότερα, το 1987, ο σχεδιαστής κέρδισε το βραβείο Geoffrey Beene, που απονέμεται από το Συμβούλιο Αμερικανών Σχεδιαστών Μόδας (Council of Fashion Designers of America) κατά την ετήσια τελετή απονομής βραβείων, η οποία τιμά την αριστεία στον τομέα της μόδας.

Ακόμη, το 1990 η εμφάνιση της Julia Roberts στα Golden Globes με ανδρόγυνο κοστούμι Armani έγραψε ιστορία, αναδεικνύοντας μια νέα αντίληψη για την κομψότητα και τον τρόπο που η μόδα μπορεί να σπάει στερεότυπα χωρίς να χάνει την φινέτσα της.
Το ανήσυχο πνεύμα του και η αναζήτηση της συνεχούς εξέλιξης
Με τη νέα χιλιετία, ο Giorgio Armani συνέχισε να παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της υψηλής ραπτικής, αυξάνοντας ολοένα και περισσότερο τη δημοτικότητά του σε όλο τον κόσμο. Έχοντας μπροστά του μια δεκαετία γεμάτη με επιτυχίες, ο Giorgio Armani βρήκε την ιδανική ευκαιρία για να επενδύσει σε νέα και φιλόδοξα σχέδια.

Όπως είχε δηλώσει και ο ίδιος σε συνέντευξή του στο Figaro: «Κάθε φορά που αναλαμβάνω κάτι, είναι μια νέα αμφιβολία, ένα νέο ερωτηματικό», υποδηλώνοντας ότι δεν αρκείται μόνο στις ready-to-wear και haute-couture συλλογές (Armani Prive) που ίδρυσε το 2005.
Ο Armani εκτός πασαρέλας
Το 2006 σηματοδοτεί τη συνεργασία του σχεδιαστή με την Emaar Properties, μια εταιρεία ακινήτων με έδρα το Dubai, για τη δημιουργία της αλυσίδας ξενοδοχείων Armani Hotels. Σήμερα διαθέτει δύο πολυτελείς διευθύνσεις: μία στο Μιλάνο της Ιταλίας και μία δεύτερη στο Dubai των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
2 χρόνια μετά την έναρξη της αλυσίδας πολυτελών ξενοδοχείων του, ο Giorgio Armani έλαβε τα παράσημα του Αξιωματικού της Λεγεώνας της Τιμής στις 3 Ιουλίου 2008 από τον τότε πρόεδρο της Γαλλίας, Nicolas Sarkozy, στο κλείσιμο της Εβδομάδας Μόδας Haute-Couture στο Παρίσι.
Αφού κατάφερε να κάνει τη σήμανση «Made in Italy» σύμβολο της κομψότητας και της ποιότητας, καθιερώθηκε και ως ο αγαπημένος σχεδιαστής πολλών celebrities. Ο Giorgio Armani κατάφερε να μετατρέψει την κομψότητα σε διαχρονική ταυτότητα. Κάθε του δημιουργία ήταν αυστηρά μελετημένη ώστε να αποπνέει κύρος και φινέτσα, χωρίς ποτέ να γίνεται υπερβολική ή επιτηδευμένη. Οι καθαρές γραμμές και οι άψογες ραφές αποτέλεσαν τη σφραγίδα του, δίνοντας σχήμα σε μια νέα αισθητική που παντρεύει την απλότητα με τη διακριτική πολυτέλεια.

Η λαμπρή του πορεία τον καθιέρωσε όχι μόνο ως αγαπημένη επιλογή των σταρ του κόκκινου χαλιού, από το Met Gala και τα Όσκαρ μέχρι τις Κάννες και τη Βενετία, αλλά και ως πρότυπο στιλιστικής έκφρασης για άνδρες και γυναίκες του επιχειρηματικού κόσμου. Το όνομά του έγινε συνώνυμο με το «power dressing», προσδίδοντας κύρος και αυτοπεποίθηση σε όποιον επέλεγε να φορέσει Armani.
Η τελευταία συλλογή και το μεγάλο αντίο
Στις 21 Ιουνίου, παρουσίασε τη ανδρική ready-to-wear συλλογή του στην Εβδομάδα Μόδας Ανδρών του Μιλάνου, την οποία, όπως πάντα, είχε επιμεληθεί προσωπικά με προσοχή και φροντίδα, όπως είχε επιμεληθεί και την επίδειξη Haute Couture. Δεν μπόρεσε να βγει για να δεχτεί το χειροκρότημα, που έμοιαζε με μια αγκαλιά, στο τέλος της επίδειξης, αλλά οι σκέψεις όλων ήταν σίγουρα μαζί του. Τώρα που ο Giorgio Armani έχει πεθάνει, θα μας λείψει τρομερά.

Οι υπάλληλοί του και η οικογένειά του μοιράστηκαν ένα μήνυμα για το μέλλον: «Σε αυτή την εταιρεία, πάντα αισθανόμασταν μέρος μιας οικογένειας. Σήμερα, με βαθιά συγκίνηση, αισθανόμαστε το κενό που άφησαν εκείνοι που ίδρυσαν αυτή την οικογένεια και την βοήθησαν να αναπτυχθεί με όραμα, πάθος και αφοσίωση. Αλλά είναι ακριβώς στο πνεύμα του ότι μαζί, εμείς οι υπάλληλοι και τα μέλη της οικογένειας που πάντα δουλεύαμε στο πλευρό του κ. Armani, δεσμευόμαστε να προστατεύσουμε αυτό που να συνεχίσουμε την εταιρεία του στη μνήμη του, με σεβασμό, υπευθυνότητα και αγάπη».
Διάβασε επίσης: To σπίτι του Armani είναι ότι καλύτερο έχεις δει εδώ και πολύ καιρό
Για σχόλια, μηνύματα ή φωτογραφικό υλικό σχετικά με το Mad.gr, επισκεφτείτε μας στο Facebook, επικοινωνήστε μέσω Twitter ή ακολουθήστε μας στο Instagram.
Για σχόλια, μηνύματα ή φωτογραφικό υλικό σχετικά με το Mad.gr, επισκεφτείτε μας στο Facebook, επικοινωνήστε μέσω Twitter ή ακολουθήστε μας στο Instagram.



