Μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Food Composition and Analysis φέρνει στο φως απρόσμενα ευρήματα για τα γυάλινα μπουκάλια. Όπως αποδείχθηκε, περιέχουν σημαντικά περισσότερα μικροπλαστικά σε σχέση με τα πλαστικά ή μεταλλικά, ξεπερνώντας τα σε ορισμένες περιπτώσεις κατά 50 φορές.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία από τον εθνικό φορέα για την ασφάλεια τροφίμων (ANSES) και αφορούσε ποτά που κυκλοφορούν στην αγορά, όπως λεμονάδα, μπύρα, αναψυκτικά και παγωμένο τσάι. Οι επιστήμονες εντόπισαν κατά μέσο όρο περίπου 100 μικροπλαστικά ανά λίτρο σε γυάλινα μπουκάλια, έναντι 1,6 σε πλαστικά και ακόμα λιγότερα σε μεταλλικά.
Διάβασε επίσης: Θες να είσαι 70 και… Super; Ξεκίνα να τρως σωστά από τώρα!

Η βασική πηγή των σωματιδίων φαίνεται να είναι η βαφή στα καπάκια των γυάλινων συσκευασιών. Μικρές γρατζουνιές ή φθορές -αόρατες στο μάτι- απελευθερώνουν μικροπλαστικά, τα οποία στη συνέχεια καταλήγουν στο περιεχόμενο. Παρόλα αυτά, η μελέτη παραδέχεται ότι υπάρχουν εξαιρέσεις: κρασιά σε γυάλινες φιάλες εμφάνισαν ελάχιστα έως μηδενικά ίχνη μικροπλαστικών.

Αν και οι επιπτώσεις στην υγεία από την κατανάλωση μικροπλαστικών δεν είναι ακόμη απολύτως ξεκάθαρες, προηγούμενες έρευνες τα έχουν συνδέσει με φλεγμονές, ορμονικές διαταραχές και προβλήματα στο αναπνευστικό ή καρδιοαγγειακό σύστημα.
Το βασικό συμπέρασμα; Το γυαλί, που μέχρι σήμερα θεωρούνταν η πιο «καθαρή» επιλογή, ίσως χρειάζεται να επανεξεταστεί – ειδικά όταν πρόκειται για καθημερινή κατανάλωση ποτών.
Διάβασε επίσης: Πώς να κρατήσεις τα φρούτα σου φρέσκα μέσα στο καλοκαίρι
Για σχόλια, μηνύματα ή φωτογραφικό υλικό σχετικά με το Mad.gr, επισκεφτείτε μας στο Facebook, επικοινωνήστε μέσω Twitter ή ακολουθήστε μας στο Instagram.



