Σε μια εποχή που κάθε scroll συνοδεύεται από «must-have» προϊόντα και affiliate links, η τάση του deinfluencing εμφανίζεται σαν μια ανάσα ρεαλισμού.
Όλο και περισσότεροι creators εγκαταλείπουν τις υπερβολικές προτάσεις αγορών και μιλάνε ανοιχτά για προϊόντα που δεν αξίζουν τον χαμό ή τα χρήματά σου.

Διάβασε επίσης: Φιλία στην εποχή του TikTok: Ποιοι μένουν δίπλα σου όταν κλείνεις την οθόνη
Τι είναι το deinfluencing;
Το deinfluencing ξεκίνησε σαν μια σειρά από βίντεο στα οποία creators εξηγούν ποια προϊόντα δεν αξίζουν τα χρήματά σου – συχνά προϊόντα που άλλοι influencers έχουν υπερπροωθήσει. Είναι μια μορφή αντίστασης στην υπερβολική καταναλωτική κουλτούρα που ενισχύθηκε από τα social media.
Δεν σημαίνει απαραίτητα ότι σταματάς να καταναλώνεις, αλλά ότι αγοράζεις πιο συνειδητά. Ρωτάς τον εαυτό σου: το θέλω ή απλά το είδα 15 φορές στο For You Page;

Γιατί έγινε viral;
- Αυθεντικότητα: Οι χρήστες βαρέθηκαν τις «στημένες» κριτικές και ψάχνουν για πραγματικές εμπειρίες.
- Οικονομική κρίση: Με το κόστος ζωής να ανεβαίνει, πολλοί νέοι επαναξιολογούν τις αγορές τους.
- Burnout από υπερπληροφόρηση: Η πίεση του να έχεις ό,τι βλέπεις online οδηγεί σε άγχος και σύγκριση.

Το θετικό μήνυμα του deinfluencing
Το deinfluencing δεν είναι «hate» στα προϊόντα ή στα brands. Είναι μια ευκαιρία να αποκτήσεις επίγνωση του τι πραγματικά χρειάζεσαι. Είναι ok να πεις «όχι», να χρησιμοποιείς κάτι μέχρι να τελειώσει, ή να βρεις εναλλακτικές με μικρότερο κόστος.

Διάβασε επίσης: Beer on the rocks: Το νέο trend της Gen Z που βάζει την μπίρα στον πάγο
Για σχόλια, μηνύματα ή φωτογραφικό υλικό σχετικά με το Mad.gr, επισκεφτείτε μας στο Facebook, επικοινωνήστε μέσω Twitter ή ακολουθήστε μας στο Instagram.
Για σχόλια, μηνύματα ή φωτογραφικό υλικό σχετικά με το Mad.gr, επισκεφτείτε μας στο Facebook, επικοινωνήστε μέσω Twitter ή ακολουθήστε μας στο Instagram.



